Reklamáció és reklamációs szabályzat
Annak ellenére, hogy minden erőfeszítést megteszünk annak érdekében, hogy a terméket a lehető legjobb minőségben szállítsuk, előfordulhat, hogy rejtett hiba jelentkezik, vagy a termék sérülten érkezik meg.
Mielőtt bármilyen árut az űrlappal együtt visszaküldene, kérjük, először vegye fel velünk a kapcsolatot. A legtöbb esetben azonnal új terméket küldünk, anélkül, hogy a hibásat vissza kellene küldenie. A sérülés bizonyítékaként elegendő például egy fényképet csatolni. Kérjük, használja az alábbi kérdőívet:
Kérdőív
A terméken hiba jelentkezett, vagy sérülten érkezett meg? Kérjük, töltse ki figyelmesen az alábbi kérdőívet. Hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel.
Kérdése van? Válaszolunk. Kérjük, figyelmesen adja meg az elérhetőségeit.
Reklamációs szabályzat
Ez a reklamációs szabályzat a www.earplugs.hu webáruházra vonatkozik.
(név/cégnév) Earplugs s.r.o.
Cégjegyzékszám: 09058281
Adószám: CZ09058281
Székhely: Strossova 291, Pardubice 53003, Czehország
Cégjegyzék: C 45601 - Hradec Králové Megyei Bíróság
E-mail: earplugs@earplugs.hu
Telefon: +420 731 389 483
A reklamációk küldési címe: Earplugs s.r.o., Strossova 291, Pardubice 53003, Czehország.
(a továbbiakban: „eladó”)
I. Minőségi garancia
Az eladó szavatolja a vevőnek, hogy az átvétel időpontjában a termék hibátlan. Az eladó különösen szavatolja, hogy az átvételkor:
- A termék rendelkezik a felek által megállapított tulajdonságokkal, vagy ezek hiányában azokkal, amelyeket az eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a vevő a termék jellegére és az eladó és/vagy a gyártó reklámjára tekintettel elvárhat;
- A termék alkalmas arra a célra, amelyet az eladó feltüntet, vagy amelyre az ilyen típusú terméket általában használják;
- A termék a megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben áll rendelkezésre;
- A termék megfelel a jogszabályi előírásoknak;
- A vevő köteles személyes átvételkor ellenőrizni a termék teljességét és a csomagolás sértetlenségét.
II. A reklamáció benyújtásának módja
- A vevő hibás teljesítésből eredő jogait (a továbbiakban: „reklamáció”) a jelen reklamációs szabályzatnak megfelelően kell érvényesíteni.
- A vevő jogosult a reklamációt személyesen benyújtani az eladó telephelyén, a Strossova 291, Pardubice 53003, Csehország, címen, vagy postai úton erre a címre, a Reklamációs űrlap kitöltésével.
- Az eladó köteles biztosítani, hogy nyitvatartási időben mindig jelen legyen a reklamációk átvételére jogosult munkatárs.
- A vevő jogosult a reklamációt a kijelölt személynél is benyújtani, különösen a megfelelő adóügyi bizonylat és/vagy garancialevél bemutatásával, illetve más hitelt érdemlő módon.
- A vevő nem jogosult reklamációt benyújtani olyan hibára, amelyet korábban már kifogásolt, és amelyre megfelelő árengedményt kapott.
III. A reklamáció benyújtásának és elbírálásának határideje
- Ha az eladó a törvényes kötelezettségeken felül (különösen a törvényes határidőn túl) minőségi garanciát vállalt, annak érvényesítése a jelen szabályzat szerint történik, kivéve, ha a garancialevél vagy a szerződés másként rendelkezik.
- A reklamáció benyújtásának határideje a termék vevő általi átvételének napjától kezdődik, amely a számlán, a garancialevélen vagy más hasonló dokumentumban szerepel.
- Az új termékek garanciális ideje fogyasztók és vállalkozók számára egyaránt 24 hónap.
- Fogyasztási cikkek esetén a vevő csak a csomagoláson feltüntetett dátumig érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogát, ha ez a határidő rövidebb, mint a 3.3. pontban meghatározott időtartam.
- A vevő köteles a termék hibáját haladéktalanul jelezni, miután azt észlelte. Az eladó nem felel a hiba mértékének növekedéséért, ha a vevő a hibáról tudva is tovább használja a terméket.
- Jogos reklamáció esetén a határidő nem telik a javítás ideje alatt, amíg a termék a javítás miatt nem használható.
- Az eladó köteles a reklamációról azonnal, bonyolultabb esetben 3 munkanapon belül dönteni. Ebbe a határidőbe nem számít bele a hiba szakmai elbírálásához szükséges idő. Az eladó köteles írásos visszaigazolást adni a vevőnek, amely tartalmazza a reklamáció benyújtásának dátumát és helyét, a kifogásolt hiba jellegét, a kért megoldási módot, valamint azt, hogy miként értesítik a vevőt az ügyintézésről. A reklamációt és a hiba megszüntetését indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül kell elintézni, hacsak a felek hosszabb határidőben nem állapodnak meg. Ennek a határidőnek a lejárta a szerződés lényeges megszegésének minősül. A reklamáció módját és időtartamát az eladó köteles írásban megerősíteni. A vevő az eladó beleegyezése nélkül nem változtathatja meg a választott megoldási módot, kivéve, ha az nem megvalósítható vagy nem teljesíthető időben.
- Jogos reklamáció esetén a vevő jogosult a reklamáció érvényesítésével kapcsolatban felmerült indokolt költségek megtérítésére.
- A termék kicserélése esetén nem indul új garanciális időszak, hanem az eredeti reklamált termék garanciális ideje folytatódik.
IV. A hibás teljesítés alóli kivételek
Az eladó nem felel a termék hibáiért az alábbi esetekben:
- Ha a hiba az átvételkor már fennállt, és arra árengedményt adtak;
- Ha azt a vevő okozta helytelen használattal, tárolással, karbantartással, beavatkozással vagy mechanikai sérüléssel;
- Ha a hiba a termék rendeltetésszerű használatából eredő elhasználódás következménye, vagy a termék természetéből adódik;
- Ha használt termékről van szó, és a hiba megfelel az átvételkori állapotnak;
- Ha a hiba szakszerűtlen beszerelés, kezelés vagy gondozás hiánya miatt keletkezett;
- Mechanikai sérülés esetén;
- Szakszerűtlen beavatkozás vagy paraméterváltoztatás miatt;
- Nem megfelelő környezeti feltételek (hőmérséklet, por, páratartalom, kémiai vagy mechanikai hatások) miatti hiba;
- Vis maior esetén.
V. Záró rendelkezések
A 634/1992. sz. törvény 14. §-ának megfelelően az eladó tájékoztatja a vevőt, hogy a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésére igénybe veheti a Cseh Kereskedelmi Felügyeletet (www.coi.cz), amely az Európai Bizottság listáján szereplő, bíróságon kívüli fogyasztói vitarendezést végző bejelentett szerv.
Hatályba lépés: Jelen reklamációs szabályzat 2020. május 19-én lép hatályba.